eallo - girl on top

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Amanda Ekeroth - 20 augusti 2012 21:10

Hejsan svejsan! 


Ville bara slänga upp ett sista inlägg innan jag går och lägger mig! Nu ska jag bara svara på lite kommentarer, packa idrottskläderna och sen ska jag lägga mig i sängen med solo om jag inte är för trött! Imorgon är det ingen sovmorgon alls utan det är upp tidigt för att äta och sen sticka till bussen vid typ sju... yeay haha xD men jag ser faktiskt fram emot skolan nu, min klass är helt seriöst sjukt skön! Lärarna är också bra :D 


avslutar med en låt som jag tycker är grymt bra och tjejen som gör covern gör den också sjukt grymt bra så vi hörs! Ha det bra och godnatt!! :* 


Av Amanda Ekeroth - 20 augusti 2012 20:50

Här kommer ni få en lista på åtta inspirerande bloggare här i bloggvärlden enligt mig! Läser ofta bloggarna och brukar kika in på vissa mer än andra! Men klicka på bilderna för att komma till deras bloggar :) Jag har inte satt dem i någon speciell ordning och kommer bara länka till deras bloggar på bilderna och alltså inte skriva något mer!! Puss :D 


 


 


 


 


 


 









 


Av Amanda Ekeroth - 20 augusti 2012 20:21

1. Fullständigt namn? - Amanda Tessa Ella Ekeroth

2. Exakt ålder? - 15 och 9 månader på torsdag [23/8-2012]

3. Vart bor du? - I en håla utanför Borås

4. Bor tillsammans med? - Mami, papi, lillebror, katt och hund

5. Husdjur? - Katten Gizmo och hunden Tarzan

6. Färg på ditt hus? - Tegelhus, gult och blått ^^ 

7. När är du född? - 23:e november -.-

8. Klass? - Handel & adminstration [tror jag hela linjen heter xD ]

9. Vilket år tar du studenten? - 2015 tror jag ;oOOooo

10. Något jobb? - Nope, hoppas dock på lovjobb snart!

11. När ska du sova ikväll? - Typ snart

13. Duschat idag? - Nope

14. Kramat någon idag? - Yes

15. Pussat någon idag? - HAHA, nej

16. Vad har du ätit? - Frukost, pommes, apelsin & macka

17. Dagens klädsel? - Jeans & linne 

19. Dagens sötnos? - Lilla tarzan (aa)

20. Dagens roligaste? - Skolan på engelskan, I think :P 

21. Har du många vänner? - Tillräckligt för att inte vara ensam ;)

22. Hur många har du kysst? - Typ, ingen aning, har inte räknat XD 

23. Vem kramade du senast? - Josefin

24. Hur många vill du ha sex med? - HAHAHAHAH, WTF?? xD 

25. Hur många har varit otrogna mot dig? - 2....

27. Har du pojk-/flickvän? - Nope

28. Vem pratade du med i telefon senast? - Mami ^^ 

29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? - Joakim: Bara undrar <3

FAVORIT:

31. Film? - Bring it on .- fight to the finish!

32. Låt? - Just nu; Jar of hearts 

33. Mat? - Lätt; TACOS!!

34. Dryck? - No idéa

37. Stad? - NewYork även om jag inte vart där än :P 

38. Land? - USA!

39. Ämne i skolan? - No idéa, inte haft så många lektioner än xD 

40. År? - 2014 ^^ Blir ju fan 18 då! :D 

SENASTE:

41. Personen du tänkte på? - Ehhhm.... typ mina kompisar ^^ 

42. Personen du kysste? - Jadu typ mitt ex?? :s tror jag xD 

43. Gången du spydde? - HAHAHAH, WTF ingen aning! 

44. Gången du grät? - No fucking idéa

45. Pizzan du åt? - Hawaii tror jag 

46. Gången du var i göteborg? - Denna sommaren, tror jag 

47. Gången du var i stockholm? - Denna sommaren! 

48. Gången du var full? - Aldrig :$$

49. Gången du var hög? - Aldrig i livet!
 
 
 
ANTINGEN ELLER:

51. Svart eller vitt? - VIT!

52. Lockigt eller plattat hår - Plattat ;ooo 

53. Ut och festa eller hemma och mysa? - Hemma isf har aldrig festat tror jag xD :$$

54. Tv-spel eller datorspel? - INGET!

55. Singel eller upptagen? - Ingen aning faktiskt! 

57. Lunarstorm, helgon eller playahead? - Vafan är de??? ;oooo

58. Ragga eller bli uppraggad? - Bli uppraggad

59. Big brother eller paradise hotel? - INGET

60. Svart hår eller blont? - Blont 

61. Blåa ögon eller bruna? - HAHA tycker om båda :$$ 

62. Choklad eller lakrits? - Choklad! 

63. Göteborg eller stockholm? - Båda, WTF ;oo

64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Högerhänt

65. Coca cola eller fanta? - Fanta

66. Pizza eller kebab? - KEBAB! 

67. Randigt eller prickigt? - Randigt

68. Älska eller älskas? - Båda

69. Leva eller dö? - Leva ^^ 
 
 
 
ANTAL:

70. Personer du älskar? - Många ;oo 

71. Personer du hatar? - HAHA måååånga!

72. Personer som sagt att dom älskar dig? - Inte vet jag? 

73. Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? - Hur ska jag veta??? ;Ooooo 

74. Glassar du ätit på en dag? - Vet inte 

75. Festivaler du varit på/ska på detta året? - 0

76. Gånger du haft minnesluckor? - ALDRIG tror jag  ;ooo

77. Piercingar har du? - Inga, men har haft i näsan & naveln :P

78. Personer du saknar just nu? - Många... 

79. Gånger ditt hjärta brustit? - Behöver man ens svara på de? HALLÅ! jag är tonåring för fan ^^ 

VEM:

80. Vill du kyssa nu? - Vissa saker är faktiskt privata -.- 

81. Ska du träffa imorgon? - Dem i min klass??

83. Hade du senast en msnkonversation med? - Ingen aning

84. Spelade du tv-spel med senast? - Typ förra året tror jag.. 

85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? - Vettefan 

86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - HAHA, elakt så tänker inte svara på det, de blir kaos då...

87. Förtjänar att dö? - Ingen?

89. Vill du sova brevid inatt? - Säg de du, ingen aning? ÄLSKAR att sova själv juh ^^ :D 

VAD:

90. Gör dig glad? - musik, sol, bra väder, vänner

91. Gör dig ledsen? - killar som är idioter, bara vanliga idioter, att jag aldrig mer får se min gammelfarmor... R.I.P

92. Vad vill du helst göra nu? - Prata med en i min klass, så jävla skön! xD 

93. Önskar du att du slapp göra? - Packa idrottskläder ^^ 

94. Vill du ha nu? - En ny mobil , min suger! 

95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - En ny mobil, pengar bland annat ^^ och massa meeer!  :D 

96. Längtar du till? - USA nästa år :D 

97. Tycker du om dina betyg? - Dem jag hade i nian sådär ja... 

98. Ångrar du i ditt liv? - Vet inte?? 

99. Är det bästa som har hänt dig? - Gymnasiet, tror jag faktiskt ;o 
 
 

Av Amanda Ekeroth - 20 augusti 2012 20:06

Du är fin precis som du är! 

Det spelar ingen roll om du har bristningar eller ärr här och där, du är inte mindre värd för det! Visst jag har också haft tankar som att " ingen gillar mig ", " alla skulle tyckt om mig om jag såg ut mer som hon ", " jag hatar min kropp, varför skulle just jag se ut så här? " osv, men helt ärligt dem tankarna går att få bort! Det mesta av dem tankarna kan faktiskt hänga på just hur du själv tycker du ser ut i dina kläder! Tycker du själv inte att du ser bra ut i det du har på dig så ta inte på dig det! 


Utstrålar du självsäkerhet, att du själv tycker att du är snygg i det du har på dig osv så kommer folk runt omkring dig tycka detsamma! 

 


Strunta i vad andra säger. Den där killen/tjejen du gillar om han eller hon inte gillar dig för den du är, då är han eller hon absolut inte värd dig! Strunta i killen/tjejen då, gå vidare och visa vad han/hon missar! Du är så mycket mer värd än att slösa din tid på någon som inte ens bryr sig om att du anstränger dig för han/hon! Se förbi alla sjuka ideal! Är du nöjd med din kropp så kör på, är du inte nöjd med din kropp om du tycker att du väger för mycket/för lite så går det alltid att fixa! Har du svårt att gå ner i vikt eller gå upp så ta hjälp av någon som kan det! 

 

 

Bild från google! 

 

Var stolt precis över hur du ser ut! Det hela kanske till och med hänger på dem mesta av kläderna som hänger i din garderob!? DÅ tycker jag absolut att du ska ta och köpa nya kläder och sälja dem gamla eller kasta bort dem! Köp nya underkläder, vilket ofta stärker ditt självförtroende konstigt nog! Jag hoppas att detta har vart till lite hjälp iallafall! Puss :*

Av Amanda Ekeroth - 20 augusti 2012 09:10

   


Hejsan svejsan! Här har ni dagens outfit! 


Linne - NewYorker 

Svarta byxor med dragkedja bak - Vero moda 


Sen har jag bara plattat håret och fixat till luggen så att det blir lite " hollywood " swing i det :p och sen några armband! :D 


Som rubriken säger så att; känner du dig själv snygg och säker i det du har på dig så kommer dem runt om tycka det samma! 



Av Amanda Ekeroth - 20 augusti 2012 08:28

Hejsan sötisar! Just nu sitter jag fortfarande i pyjamas :D alla lektioner i skolan börjar idag men vi har sovmorgon fram till 20 i tolv så min buss går klockan tio prick för att jag inte ska komma för sent :P Nu ska jag ta och fixa mig, borsta tänderna osv! Idag fick vi pengar också :D så nu har jag lagt undan lite där osv! Så nu har jag lite pengar sparade iallafall :D 


Idag eller imorgon ska jag försöka hinna med att skaffa lovjobb också :) 


Men nu ska jag fixa mig så vi hörs senare! :D 


 


Bild från när vi var i up zone park i borås :) Det var faktiskt skoj där :D 

Presentation


Bananer?
Jag heter Amanda & är 15 år, 16 i November.

Mitt liv som tonåring, gymnast, ledare för en trupp i gymnastik, första året på Almås gymnasiet i Borås!
Jag läser handels- & administrationsprogrammet!

Hope you like it!

Kontakt; eallo@liv

Sök i bloggen

Google translate

Senaste inläggen

Kvar tills jag fyller år

Väder Limmared

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Vilken årstid är eran favorit? :)
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards