eallo - girl on top

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Amanda Ekeroth - 8 augusti 2012 22:49



är typ helt kär i den här låten, grymt bra! ♥

Av Amanda Ekeroth - 8 augusti 2012 22:19

Hej hopp!


Nu så tänkte jag berättavad jag tycker att riktiga vänner är osv och vad jag tycker att en vän ska göra och lite sånt.. :) 


Iallafall jag tycker att en äkta vän backar upp en även om man kanske har lite fel just för stunden. En äkta vän finns alltid där oavsett vad i vått och tort [ stavning? ], han eller hon går inte omkring och snackar massa skit som får folk att rent ut sagt hata dig. En äkta vän ska få dig att må bra och skratta och le på riktigt, du ska inte behöva känna dig tvingad att le och skratta. Du ska heller inte känna dig tvungen att va med henne eller honom, du ska känna att din vän ger dig positiv engegi och inte ger dig negativ energi, du ska heller inte tycka att din vän tar din energi osv. 

 

En äkta vän är den sortens vän som hjälper dig genom verkligen vad som helst. Din vän backar inte för att du är lite nere eller depp just den dagen. Om du bråkat med en annan kompis eller din pojkvän/flört eller kanske någon i familjen ska inte din vän skriva " jag orkar inte Hanna [exempel], du får klara dig själv, allt ska ju fan bara handla om dig hela tiden. Du får ju allt att handla om dig hela jävla tiden, jag pallar fan inte skriv eller hör av dig igen när du är glad! "

 

Som citatet säger eller texten rättare sagt säger;

 


True friends are like stars;

you don´t always see them but you 

know that they are there.

 


Avslutar det hela med två bilder från google:


   

Av Amanda Ekeroth - 8 augusti 2012 21:49

Hur många gånger har du inte tänkt att du ska börja träna eller äta nyttigt den och den dagen och sen blir det aldrig av? Jag har iallafall tänkt det minst 100 gånger och jag tror allt att ni också gjort det, iallafall vissa av er! 


Men om ni nu verkligen vill komma igång med träningen som jag äntligen gjort, dock legat lite i "ide" nu under sommaren. Men om ni absolut vill bli mer hälsosamma och eventuellt smalare för er som vill det så leta upp en kändis eller två som du ser upp till och som har en ugnefärlig kropp som du vill ha! Sen måste du bestämma dig för att gå ner eller gå upp t.ex 5 kilo tills 23/8 t.ex skriv ut bilden eller bilderna på din förebild med den kroppen du ugnefär vill ha. Eller sätt dem eller den bilden som bakgrund på din dator eller mobil! Själv har jag skrivit ut dem och sparat dem på datorn! 


Dem jag har valt är:


 <---- Blake Lively [ Serena i gossip girl ]

 <----- Selena Gomez


Jag valde dessa för att båda är mina förebilder typ och sen älskar jag deras kroppar och vill själv ha en av kropparna! Så det kämpar jag för just nu. 


Men iallafall sen när du fixat bilderna är det bara att ge dig fan på att det ska gå, äter du mycket vanligt godis så sluta med det, det funkade för mig iallafall! Sen kan du ju börja träna 3-4 ggr i veckan men inte för hårt i början det kommer ge resultat till slut! Hoppas att detta vart till någon hjälp! 

Av Amanda Ekeroth - 8 augusti 2012 21:28

Tjolahopp! 


Nu så har jag kommit hem, eller aa kom hem för en stund sen, käkade en bit pizza och sen gick jag upp och satte mig här! :) 


Min dag har sett ut såhär:


  • Vaknade & åt frukost vid 11
  • Fixade mig och satte mig vid datorn 
  • Tog moppen till Michaela 
  • Vart med michaela en stund 
  • Åkte hem
  • Bytte kläder och åkte direkt till William
  • Passade william 
  • Åkte hem och käkade 

 


Och nu sitter jag här! Nu ska jag fixa lite musik och föra över det till MP3:n, ladda den och sånt stuff imorgon ska jag packa lite kläder osv och eventuellt träna lite! För på fredag åker jag till malmö! Helt wonderful !

Jag och lilla william byggde lite lego också... HAHA man är aldrig för stor för att bygga med lego! Kolla vad snyggt det blev ;) 


   

Av Amanda Ekeroth - 8 augusti 2012 12:42

¡Hola amigos! 


Esto será un mensajes en español, que se traducen en más abajo de Suecia.

Leí el español en la escuela y creo he elegido para continuar con él ahora en la escuela secundaria, asi que bien podría comenzar a practicar un poco ahora, pero traducir un poco de ayuda de Google.


¿Cómo estás? Yo mi siento bien. 


Pronto voy a ir a un amigo, que se llama Michaela.  

Esta noche me cuide, me parece. 


¡Hasta luego! 



svenska:

 

Hej vänner!

 

Det här är ett inlägg på spanska som kommer att översättas till svenska längre ner. Jag läste spanska i skolan och jag tror att jag valde att fortsätta med det nu i gymnasiet, så jag tänkte att det är lika bra att öva nu, med lite hjälp av google översätt. 

 

Hur mår ni? Själv mår jag bra. 

 

Snart ska jag åka till en kompis, som heter Michaela. 

Ikväll ska jag vara barnvakt, tror jag. 

 

Vi ses! 

 

 


 

Av Amanda Ekeroth - 8 augusti 2012 12:27



Asså shit gick in på youtube och sökte på spanska låtar eftersom att jag typ älskar spanska och ett av resultaten var denna cover på Ulrik Munthers låt en vanlig dag fast på SPANSKA! Hur sjukt är inte det? :O 

Av Amanda Ekeroth - 8 augusti 2012 11:48

 

Presentation


Bananer?
Jag heter Amanda & är 15 år, 16 i November.

Mitt liv som tonåring, gymnast, ledare för en trupp i gymnastik, första året på Almås gymnasiet i Borås!
Jag läser handels- & administrationsprogrammet!

Hope you like it!

Kontakt; eallo@liv

Sök i bloggen

Google translate

Senaste inläggen

Kvar tills jag fyller år

Väder Limmared

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Vilken årstid är eran favorit? :)
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards