eallo - girl on top

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Amanda Ekeroth - 2 augusti 2012 23:03

Nu så sötisar ska jag ta och sova! 

Är rätt så trött efter dagen har ju städat i 5 timmar och 20 minuter och sorterat pärlor, rensat garderoben och sminket osv och dessutom vart ute och sprungit en runda! Det är sjukt! Jag som aldrig är ute och springer annars! Jaja nu ska jag sova så vi hörs imorgon :* Godnatt på er :*


 

Av Amanda Ekeroth - 2 augusti 2012 22:56

Av Amanda Ekeroth - 2 augusti 2012 22:33

Hejsan igen! 

Nu är jag tillbaka med ytterligare en " Amanda tycker till om; " och denna gången ska jag säga vad jag tycker och tänker om barnmisshandel! Och helt ärligt tror jag inte att jag är den enda som tycker just precis så här! :) Hope you like it! 



Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte vad det är för fel på vissa människor?! Alltså jag kan sitta och ska kolla min mail och så kommer MSN framsidan fram med olika videos osv och det kommer även upp på tidningars hemsidor, i tidningar och överallt runtom i media! Men det måste helt ärligt vara något VÄLDIGT STORT PROBLEM på dem som klarar av att ens slå sina barn med mening alltså jätte seriöst och hårt. Det är ju en helt annan grej om man gör som vi brukar göra i min familj ibland att vi busar och låtsas bråkar eller petar på ställen där dem andra har träningsverk, som förövrigt är VÄLDIGT skoj! :D Men över till saken nu. 

 


Dem som klarar av att sitta och misshandla, slå med bälten, kuddar, what ever, helt enkelt slå med något på sina barn dem är ju [ursäkta mitt ordspråk] fan helt totalt jävla körda i huvudet! Eller vad säger ni? Jag menar hur kan man med att sitta och misshandla ett barn framför kamera eller människor, spela roll men överhuvudtaget, det är ju helt sjukt! Ni ungdomar eller barn där ute som sitter och läser det här men faktiskt har detta som verklighet att ni blir misshandlade av era föräldrar jag tycker absolut att ni ska VÅGA ta steget, säga ifrån och slutar dem inte så gå till POLISEN och anmäl detta! Det är det absolut bästa ni kan göra eller berätta för en kompis förälder så att han eller hon anmäler detta istället, jag kan nästan LOVA er att dem kommer bli så mycket bättre för er. Det är ju faktiskt olagligt i Sverige iallafall oavsett vart man kommer ifrån att misshandla någon överhuvudtaget! 

 

Vad tycker ni läsare om detta? Skriv gärna en kommentar och berätta vad just DU tycker om barnmisshandel! Som ni kanske redan förstått i den här texten så fattar jag verkligen inte varför man ska misshandla barn eller någon annan överhuvudtaget, då måste man ju antingen ha vart med om det själv innan eller så är man typ helt sjuk i huvudet! 

 

 

 

Bilden är ifrån google! 

Av Amanda Ekeroth - 2 augusti 2012 22:15

Nu tänkte jag faktiskt tipsa både om en blogg och ett skönhetstips eller "några" skönhetstips! 

Kikade nämligen runt på myshowroom.se igår och hittade Sannas blogg [LÄNK]. Hon hade massa bra skönhetstips och jag ska faktiskt testa alla dessa på lördag eller söndag också! Klicka på länken här ovanför för att komma till ENBART hennes blogg! Och klicka på bilden här nedanför för att komma till inlägget om skönhetstipsen jag skulle tipsa om eftersom att dem är ifrån Sannas blogg!


 


Tipsen är allstå att göra en egen ansiktsmask av citronskal, några droppar citron och naturell youghurt, sen att göra ett fotbad och bada dem och skrubba och sen ta olivolja och grovt salt och skrubba in, sätta på en plastpåse och sen en socka och låta va i några minuter, och det absolut sista är att peela händerna med olivolja och florsocker! :D Men om ni vill veta hur ni ska göra får ni allt ta och klicka er in på det inlägget genom att klicka på bilden här ovanför! Men vill ni bara ha andra skönhetstips liknande dessa osv så klickar ni på länken längre upp i inlägget! 


Av Amanda Ekeroth - 2 augusti 2012 22:08

Hej igen! 


Kikade runt lite på google igår och sökte på " Blake Lively " eftersom att jag gillar och diggar henne sjukt mycket! Hon spelar t.ex. Serena GossipGirl! :) Älskar den serien! :D Så Blake Lively är typ en av mina förebilder! Men iallafall när jag sökte på henne kom denna bilden upp:


 


Så tänkte faktiskt bara tipsa er om att iallafall pröva detta! Jag ska faktiskt pröva detta på lördag eller söndag :) Lite smått lyx sådär :D 

Av Amanda Ekeroth - 2 augusti 2012 21:58

Hejsan igen sötisar! 


Nu har jag kommit in och fått käkat osv efter min löp & powerealk runda! 

Sprang nog faktiskt mestadels av rundan! Totalt vart jag ute i 45 minuter, sprang & gick 3,5 kilometer totalt! :) 


Det blev runt sjön och den rundan är ugnefär 3,5 kilometer :) Det var faktiskt inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara med träningsverken i låren! Fick dock stanna några gånger när jag hade Tarzan kopplad så att han fick göra sina behov och sen stannade jag en gång och tog några kort med mobilen och sen satte jag fart igen! :) Tro mig det är faktiskt jätte skönt efter att man vart ute och sprungit! 


Förrästen så blev mamma glad och överraskad precis som jag trodde över att jag hade städat HELA huset förutom källaren och även fixat hennes krokar till smycken! :) 


När jag kom in från rundan så torkade jag av Tarzan lite och sen gick jag ner i duschen, duschade och rakade benen osv och sen smörjde jag in mig med en body lotion på enbart benen! :)  Här kommer några bilder också:

 

 


 


 


 


 


 


 


Sådär nu har ni fått en liten uppdatering till nu då! :) 


Av Amanda Ekeroth - 2 augusti 2012 19:02

YEEES! 

 

Äntligen klar med HELA min to do lista för idag! :) 

  • Sortera pärlor
  • Städa
  • Rensa i smink & garderob
  • Uppdatera blogen med minst två inlägg i varje kategori utom i outfits och dagens smink
  • Gå ut med hunden 

 

Totalt rensade jag bort i garderoben, några tröjor och ett par byxor. I sminkväskan rensade jag bort min foundation, en concealer, ett puder, ett rouge och tre läppglans! :) Känner mig faktiskt sotlt, men behöver dock snart köpa ett nytt puder och en ny foundation :) 

 

Men nu ska jag nog snöra på mig löpar skorna och ut och ta en powerwalk runt sjön eller en springtur runt sjön med vovven! :)

Har ni hittat på något skojsigt idag då? :) Jag har ju som sagt inte gjort så jätte mycket roligt mer än att städat hela huset, ätit, sovit, rensat pärlor och garderob och smink, vart ute med hunden och kollat OS finalen i gymnastik damerna som dock fortfarande håller på än! Men nu ska jag vara duktig så vi hörs väl senare då snyggingar! :) 

 

 

 

Bild från igår på en liten fin blomma jag hittade :p

 

Det ända roliga med dagen är att mamma kommer bli så SJUKT överraskad när hon kommer hem och ser att jag har städat och den andra roliga grejen är att få uppdatera er så klart! :D 

 

" The people who are worth your tears, wont make you cry "

Presentation


Bananer?
Jag heter Amanda & är 15 år, 16 i November.

Mitt liv som tonåring, gymnast, ledare för en trupp i gymnastik, första året på Almås gymnasiet i Borås!
Jag läser handels- & administrationsprogrammet!

Hope you like it!

Kontakt; eallo@liv

Sök i bloggen

Google translate

Senaste inläggen

Kvar tills jag fyller år

Väder Limmared

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Vilken årstid är eran favorit? :)
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards