eallo - girl on top

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 23:47

Hejsan alla sötisar! 

 

I denna kategorin tänkte jag försöka att tycka till om något minst 1-3 ggr i veckan och kanske till och med varje dag! Idag den 1:a Augusti kör jag på att tycka till om rökning!

 

 

Personligen skulle jag ALDRIG kunna börja röka, dels för att dem i min släkt som jag vet om har dött av cancer, jag vet nog en eller flera som dött av lungcancer just p.g.a att dem har rökt.... Sen tycker jag även att det luktar förjävligt! Visst jag har kompisar som röker och det är deras val och dem får väl röka i närheten av mig eller så bara dem inte står och blåser ut röken i ansiktet på mig. Jag tror inte ens att jag skulle kunna skaffa en pojkvän som röker, jag  har aldrig testat att kyssa en rökare men aa usch bara tanken gör mig äcklad typ men allt kan ju förändras! 


Personligen tycker jag alltså att rökning är nästan som den här meningen; " En cigarett är en pinne med glöd i ena ändan och en idiot i andra. " Vad tycker ni?
 

Nackdelar med rökningen då:

  1. Du riskerar att DÖ i förtid
  2. Du har större chans att drabbas av lungcancer [ tror jag ]
  3. Ditt tandkött och dina tänder blir hur äckligt som helst med tiden, detta gäller ALLT som har med nikotin att göra! 
  4. Dina lungor blir helt enkelt förstörda!

 


När jag gick i femman eller sexan kom det några gymnasie elever och föreläste om just rökning, dem visade även en bild på hur lungorna kommer att se ut efter ett antal år av rökning! Tror faktiskt att det var då jag tänkte och lovade mig själv att ALDRIG börja röka och ALDRIG ens testa att röka! Visst jag har tänkt tanken någon gång innan den föreläsningen på att testa att röka men jag gjorde aldrig det! Kan ju knappt gå bakom folk som röker på stan.. 

Tänkte visa er med en bild från google på hur lungorna kommer att se ut efter ett antal år av rökning.... VARNING för äckliga bilder...

 

 

 

Asså kolla bara vad äckligt! Det vänstra paret lungor är friska och dem högra är efter några år av rökning... Skulle egentligen lagt upp en bild på hur det ser ut innuti munnen efter några år av rökning också men klarade helt ärligt inte av att kolla på bilderna, blev ju kräkfärdig bara av att kolla på dem!


Så som en liten kort sammanfattning och bättre text av hela det här och vad jag tycker om det kan man säga:

Jag tycker att rökning är en av dem absolut äckligaste, vidrigaste och mest korkade saker som finns i hela världen! Jag överdriver absolut inte nu när jag säger så och dessutom RÖKNING DÖDAR! Så ni som håller på att köpa ut cigg osv åt andra, varför gör ni det? Varför utsätta dem för att förstöra lungorna redan i typ 12-16 års ålder? Har sett bilder på nätet osv på barn runt ÅTTA år som röker!? FYFAN säger jag bara, nä SLUTA RÖKA så kommer ni dessutom få bättre hy!

 


Hugs and kisses 

 

 

Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 23:44

 


Det på bilden ovanför använde jag mig av idag när jag sminkade mig! Lite lätt sotade ögon, rouge, puder, concealer [under ögongen], mascara, kajal, nopprade ögonbrynen lite snabbt, och ett typ läpp glans nästan, vet faktiskt inte riktigt vad det är men det är från H&M och ger typ glansigare läppar! :) 

Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 22:54

 


 



Så här har då jag gått runt och sett ut idag! :) Vad tycks? :D 



Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 20:31

Hejsan igen sötisar! 


Nu så sitter jag och kollar lite på Glee! :D Har gjort det i en havltimme nu :p Men glee är ju verkligen sjukt bra! :D Så nu efter det här inlägget ska jag ta och börja leta lite inspirerande bilder och sånt! :) Så att jag kan uppdatera er ännu mer! Helt awesome va? :) 


 

Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 19:32

Hejsan igen!

Nu så sitter jag inne käkar en korvmacka och kollar på herrarna i gymnastik i OS! Haha typ det enda i OS jag är intresserad av och hoppning med häst!

Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 17:36

Hejsan sötnosar!

Sitter just nu på en backe bakom skolgården och låter Tarzan vila lite! Är ute och spelar lite fotboll med han! :)
Trots att han har fyra ben blir han jävligt trött snabbt! Slutade vara barnvakt för typ en halvtimme sen eller något men kul var det iallafall! Det är ju roligt med människor överhuvudtaget! :)

så ni får en bild i detta inlägget med men den hamnar nog överst i inlägget efterssom att detta är en mobilblogg! :)

Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 14:22

Hejsan igen!

Nu så är jag barnvakt har vart det i en timme nu ugnefär men hinner inte skriva mer just nu så ni får en bild så länge puss på er!

Av Amanda Ekeroth - 1 augusti 2012 09:23

Hej igen! 

Har en liten tanke bara... och det är om ni sötnosar har tänkt på vad det är för dag och datum idag trots att det är sommarlov så måste vi ju hålla koll på vad det är för dag och datum! Annars kanske vi missar något roligt juh! ;) Men iallafall för er som inte tänkt på det än så är det faktiskt FÖRSTA AUGUSTI idag! :) Vad betyder detta då? ;) 

Jo det betyder att det är NY månad OCH ny dag! Med det menar jag för er som inte haft en toppen månad i Juli kan göra det bästa av Augusti istället juh! :) 

Ny månad = nya möjligheter, misstag och drömmar! Kanske till och med nya vänner? ;D
Ny dag = Lev för idag ta dagen som den kommer och gör det bästa av det! 

 


Augustis månadsfärg är [enligt den källa jag hittat på google] periodot.

Den ser ut ugnefär så här vad jag kunde hitta:

 

 

Ha en bra fortsatt dag! :D

Presentation


Bananer?
Jag heter Amanda & är 15 år, 16 i November.

Mitt liv som tonåring, gymnast, ledare för en trupp i gymnastik, första året på Almås gymnasiet i Borås!
Jag läser handels- & administrationsprogrammet!

Hope you like it!

Kontakt; eallo@liv

Sök i bloggen

Google translate

Senaste inläggen

Kvar tills jag fyller år

Väder Limmared

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Vilken årstid är eran favorit? :)
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards