eallo - girl on top

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Amanda Ekeroth - 5 september 2012 20:30

MIN SÄNG!!!!!



 


Det är lixom super skönt att sova! :D 

Av Amanda Ekeroth - 5 september 2012 20:20

Väckarklockan ringer, hon tittar på klockan, suxkar och stänger av den. Klockan är halv sex men hon måste gå upp, det är ju snart helg igen. Joline gör sina vanliga rutiner på morgonen och drar på sig ett par jeans och en sliten t-shirt. Hon drar ner böckerna i väskan och börjar gå mot buss stationen. 

 


Det regnar ute så hon fäller upp sitt paraply, sätter i hörlurarna i mobilen och sätter på musik. Medans hon går där tänker hon på det Zara berättade om Edwin i deras paralellklass. Ingen annan än dem två vet om det. Joline och Zara är dem enda som vet något om hans förflutna. Zara kunde inte gå runt och bära på det själv så hon berättade för Joline. Edwin flyttade från USA till Sverige när han var 10 år. Under tiden musiken dunkar ut i hörlurarna kommer Joline fram till stationen, hon ställer sig i busskuren och väntar på att bussen ska komma. Klockan är halv sju och bussen ska gå tjugo i sju. Hennes favoritlåt kommer på i hörlurarna, hon tittar sig omkring och låtsas att hon är med i en film. Joline kopplar det som händer runt omkring henne och musiken i lurarna till en liten mini film i sitt huvud. Hon gillar att göra så med musiken hon lyssnar på, det lixom uttrycker hennes känslor, men det är bara hon som vet om dem.


Under tiden i Jolines tankar;

Zara har en pojkvän som bor nära henne. Varje dag när hon kommer till skolan har hon alltid något nytt att berätta om vad hon och hennes pojkvän Ricky hade gjort. Joline var alltid snäll och lyssnade instresserat på när Zara berättade om vad hon och Ricky hade gjort. Men innerst inne ville hon bara be Zara att hålla käften. Joline hade vart singel ett tag nu och hon var trött på att höra hur mysigt hennes två vänner hade det och hur kära dem var. Men hon ville inte vara otrevlig och hon ville inte starta ett bråk, dem var ju trots allt hennes vänner. 

 

 

 


Äntligen kommer bussen, hon tar upp busskortet och går på. " Fan, bussen är typ helt full, men där uppe fanns två platser ". Tänkte Joline för sig själv. Hon går upp för trappan i bussen och sätter sig på en av dem tomma platserna. Jolines mobil plingar till " Message from Snygg Martin " stod det på displayen. Hon kollade sig omkring, hon hade satt sig bredvid en kille på 19-25 år och på sätet bredvid satt han med stort " H ", Snygg Martin. Han kollade på Joline, log och pekade på mobilen. Hon tittade frågande på honom innan hon förstod att hon skulle kolla sin mobil. 


Hon klickade fram smset på sin nya mobil, en samsung galaxy s3, som hon hade fått i sen födelsedagspresent igår. Hon börjar genast att le av smset, i smset stod det; 
" Tja Joline! Vet inte om du har märkt det, men när du gått förbi mig i skolan har jag spanat in dig. Jag tycker att du är grymt fin och snäll. Är du singel? För det är jag, kom hit och sätt dig så kan vi snacka lite? :) "



 


Bilderna är lånade från google :) 


Forstättning följer, om ni vill! Vill ha minst tre kommentarer om berättelsen och vad ni tycker om den! :) 

 

 

 

 

Av Amanda Ekeroth - 5 september 2012 18:41

Hejsan! 


Kan ju säga att det är jävligt soft med inställda lektioner på gymnasiet! :D 

Hade inställd lektion idag och då blev extra matten också inställd för att vi skulle slippa dryga kvar i skolan i två timmar! :D Så jag tog tåget hem vid tolv, sen drog jag hem, käkade, tog moppen till tranemo och mötte upp brorsan och pappa, sen åkte vi till banken och fixade brorsans bank kort och sen drog vi till fiket och fikade  :D När jag kom hem tog jag en LÅNG VARM SKÖN dusch och rakade benen osv... och nu sitter jag under täcket, i sängen, med pyjamas och datorn i knät och kollar film! Rätt soft att kunna göra så på en onsdagseftermiddag! :D Blev ingen gymnastik träning för mig idag heller, har ont i halsen så får inte träna då :/ Men imorgon ska jag vara LEDARE i gymnastik istället :) PÅ tisdag nästa vecka får vi våra skoldatorer, äntligen!! Nu ska jag gå ner och fixa något att käka! :*

 

 

Av Amanda Ekeroth - 5 september 2012 18:41

Hejsan! 


Kan ju säga att det är jävligt soft med inställda lektioner på gymnasiet! :D 

Hade inställd lektion idag och då blev extra matten också inställd för att vi skulle slippa dryga kvar i skolan i två timmar! :D Så jag tog tåget hem vid tolv, sen drog jag hem, käkade, tog moppen till tranemo och mötte upp brorsan och pappa, sen åkte vi till banken och fixade brorsans bank kort och sen drog vi till fiket och fikade  :D När jag kom hem tog jag en LÅNG VARM SKÖN dusch och rakade benen osv... och nu sitter jag under täcket, i sängen, med pyjamas och datorn i knät och kollar film! Rätt soft att kunna göra så på en onsdagseftermiddag! :D Blev ingen gymnastik träning för mig idag heller, har ont i halsen så får inte träna då :/ Men imorgon ska jag vara LEDARE i gymnastik istället :) PÅ tisdag nästa vecka får vi våra skoldatorer, äntligen!! Nu ska jag gå ner och fixa något att käka! :*

 

 

Av Amanda Ekeroth - 5 september 2012 11:45

Inställda lektioner är soft! På tisdag får vi förhoppningsvis våra datorer också! :-D sitter just nu ute och väntar på att det jävla tåget ska komma -.- måste åka tåg hem idag om jag inte vill åka vid ett.... Jag hatar att åka tåg, får typ panik...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bananer?
Jag heter Amanda & är 15 år, 16 i November.

Mitt liv som tonåring, gymnast, ledare för en trupp i gymnastik, första året på Almås gymnasiet i Borås!
Jag läser handels- & administrationsprogrammet!

Hope you like it!

Kontakt; eallo@liv

Sök i bloggen

Google translate

Senaste inläggen

Kvar tills jag fyller år

Väder Limmared

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Omröstning

Vilken årstid är eran favorit? :)
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Vår

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

RSS

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards